Vad är en Verifierad Köpare?
En verifierad köpare är en person som köpt den recenserade produkten i någon av våra butiker.Fin och bekväm uppfyller det den är till för
För våra medlemmar - Utemöbler 30% vid köp av minst två | Påslakanset 40% | Alla påskvaror 50%
5 | ☆ | |
4 | ☆ | |
3 | ☆ | |
2 | ☆ | |
1 | ☆ |
Här visar vi alla omdömen – oavsett betyg – för att göra det enklare för dig att välja rätt produkt.
Våra omdömen skrivs endast av kunder som har köpt varan hos oss.
Fin och bekväm uppfyller det den är till för
Jättefin soffa men tyvärr inte särskilt bekväm. I produktinformationen står bland annat ”mjuk känsla” vilket är totalt fel. Väldigt stum soffa, en av de hårdaste soffor jag provat (och har provat ca: 60 soffor inför köp). Mer som en lounge eller kökssoffa.
- Stum/hård - Soffkuddarna ser slitna och nedsuttna ut med djupa veck efter endast ett par dagar! - Ej möjligt att prova soffan innan köp (inte någonstans i hela sverige ända sedan de lanserade denna soffa för över 1,5 år sedan.)
+ Jättefin! + Precis som på bilderna
Hade det varit möjligt att kostnadsfritt returnera hade jag gjort det.
Jätte fin och skön soffa
Härlig soffa, skön att sitta i! Härlig ljus/vit färg, men inte för vit så smutsen syns inte så lätt. Mycket nöjd!
Mycket vacker och bekväm soffa.
Stora möbler levereras normalt inom 4-7 arbetsdagar.
Till stora möbler producerade i Baltikum erbjuder vi hemleverans med ColliCare.
Pris för hemleverans av möbler kostar mellan 99,- och 499,-. Priset varierar beroende på hur stor din möbel är och visas i kassan på webshopen. Vi har konkurrenskraftiga fraktpriser.
ColliCare erbjuder också hemleverans med viss inbärningshjälp (hjälp av chaufför) mot extra kostnad.
Fraktpriset för hemleverans som är aktuellt för dig ser du enkelt när du lägger möbeln i varukorgen och fyller i ditt postnummer i kassan. Du kan också få hjälp i butik eller av kundservice.
Klicka & hämta/leverans i butik
Möbler kan dessvärre inte reserveras med klicka & hämta eller beställas online med leverans i butik. Möbler kan heller inte levereras till Postnord utlämningsställe.
Ångerrätt
Vi hoppas att du blir nöjd med din möbel, men skulle du ångra ditt köp lämnar vi 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
Ta kontakt med kundservice på telefon 033-208400, eller e-post: kundservice@hemtex.se om du önskar att returnera en möbel. Du kan inte returnera större möbler som är producerade i Baltikum i butik eller på vårt lager. För att ångerrätten ska gälla måste produkten skickas tillbaka i orginalförpackning. Returfrakt betalas av kunden. Läs mer om retur av möbler här >>
Reklamation
Ta kontakt med kundservice på telefon 033-20 84 00, eller e-post: kundservice@hemtex.se om du önskar att reklamera en möbel. Vi kommer att behöva en bild och en beskrivning av reklamationsorsak. Våra butiker har dessvärre inte möjlighet att hjälpa dig med detta. Läs mer om reklamation av möbler här >>
Ladda ner:
Monteringsanvisning Sofia soffa
Se mer information om Sofia soffa här
Underhåll:
Underhåll bör påbörjas så snart du får hem möblerna. Tidig vård och skydd kan förebygga skador som kan vara svåra att reparera senare.
Dammsug regelbundet:
Dammsug möblerna regelbundet för att avlägsna damm, smuts och andra orenligheter som kan skada tyget. En veckovis eller två veckors dammsugning rekommenderas.
Textilskydd:
Behandla nya möbler med textilskydd. Textilskydd är bra för att göra dem motståndskraftiga mot fläckar och spill. Detta gör det också lättare att hålla dem rena.
Textilrengöring:
Rengör regelbundet eller vid behov för att avlägsna djupare smuts och bibehålla textilens kvalitet. Efter rengöringen, applicera textilskydd.
Anpassa underhåll baserat på användning:
Anpassa underhållsrutinerna efter användningen av möblerna. Frekvent användning, små barn och husdjur kräver mer regelbundet underhåll för att förhindra skador, fläckar och noppor.
Noppor:
Noppor bildas när textilen släpper överskottsfibrer, vanligtvis i början av användningen. Noppor kan enkelt tas bort med en noppborttagare, och de kommer gradvis att minska över tid.
Noppor kan även uppstå när lösa främmande fibrer från kläder, mattor, kuddar, damm och liknande fastnar i textilfibrerna. Detta händer under användning av möblerna och skapar friktion på ytan. Dessa noppor syns ofta som en annan färg än soffan. Främmande noppor är helt naturliga och kan enkelt tas bort genom att använda en noppborttagare, rengöra soffan med textilrengöring och sedan impregnera den med textilskydd.
Främmande noppor är en normal process som uppstår när möbeln används tillsammans med kuddar, filtar och kläder och är därför inte någon reklamationsgrund.
Miljö:
Inneklimatet påverkar också möblerna. Behåll rätt luftfuktighet för att förhindra statisk elektricitet och förhindra att tyger lockar till sig damm och främmande fibrer.
Se alla våra underhållsprodukter för möbler här!
Vad betyder möbelbegreppen pilling, martindale och rubbing? Läs mer om möbeltermer här!
Tack för att du besökte Hemtex. Vi skickar för närvarande endast till Europeiska länder.
Alltid bra service men mitt sista online köp av dyra kuddar blev en besvikelse.
Alltid lika hjälpsam och trevlig personal!
snabb och smidigt med att hämta i butik, butiken var super fin och hade många fina erbjudande
Allt bra förutom fraktkostnad.
Bra och snabb service
Trevliga och glada tjejer 🤗hjälpsamma
Älskar Hemtex
Tack! Det var allt perfekt!
Bra hjälp i butiken och snabb leverans. Därtill ett bra erbjudande. Allt fungerade perfekt
Alltid trevligt bemötande Inspirerande
Motsvarade min förväntan!
Helt fantastisk vilken känsla jag är supernöjd